Zichtbaar en zelfbewust

Samen met het in München gevestigde bedrijf Martin et Karczinski werd de bedrijfsidentiteit van de Mewa Groep herontwikkeld vanuit het zelfbeeld als waardegericht, van oudsher innovatief familiebedrijf.

Zichtbaar en zelfbewust
Zichtbaar en zelfbewust
Zichtbaar en zelfbewust

Alle zichtbare merkelementen zoals het logo, het lettertype, het kleurenschema en de beeldtaal werden volledig herzien en afgestemd op de waarden, visie en missie die Mewa's identiteit vormen.

De groep kan terugblikken op meer dan honderd jaar familiegeschiedenis. De merkstrategie houdt ook in dat Mewa niet langer een 'hidden champion' blijft, maar een zichtbaar en zelfbewust merk wordt dat de openbaarheid opzoekt.

Martin et Karczinski kreeg van de bedrijfsleiding een zeer specifieke opdracht voor het nieuwe imago: het doel van de vernieuwing was een merk te creëren dat de essentie behoudt, maar ook symbool staat voor groei en tegelijkertijd het milieubewuste dienstenaanbod van Mewa uitdrukt.

Het logo van het merk - de bloem - staat voor waarden als zuiverheid en hygiëne, voor milieu en duurzaamheid en symboliseert ontwikkeling, groei, evolutie en innovatie. Het nieuwe opschrift van Mewa doet denken aan gekruiste draden: de letters 'M' en 'W' lijken dankzij hun uitlijning op weefdraden en zorgen zo voor de verbinding met het textiel dat de onderneming groot heeft gemaakt en vandaag nog steeds kenmerkt.