Net als het in 2017 geacquireerde zusterbedrijf MyBuilder schaft Werkspot haar abonnementsmodel voor vakmannen af. Vanwege de oververhitte huizenmarkt en de nasleep van de crisis in Nederland – waarbij veel vakmensen de bouwsector hebben verlaten - is het tekort aan vakmannen groot. Om in de krapte van de Nederlandse markt vakmannen meerwaarde te kunnen bieden als platform, verwijdert Werkspot de financiële drempel. Een groot deel van de huidige omzetstroom komt nu vanuit de abonnementen. Met de verandering van het verdienmodel moet deze omzet terugvloeien uit het gebruik van een veel breder netwerk van vakmannen. Om het netwerk van vakmannen verder uit te bouwen moet het online acquireren van werk net zo makkelijk zijn als dat je het werk via via verkrijgt. Mond-tot-mond reclame is nu nog de grootste concurrent voor alle online aanbieders. Minder dan 10 procent van de klussen wordt online geplaatst en de klusmarkt is daarmee een van de laatste markten die nog online zal gaan.
Meer
-
Nieuwbouw met hoog afwerkingsniveau
De Hakron Groep is verhuisd naar haar nieuwe, duurzame kantoor en distributiecentrum aan de Wattstraat in Harderwijk. Na een aantal keren bijbouwen ... -
Nieuw plafond voor Rotterdam Ahoy
Rotterdam Ahoy is onlangs voor een groot deel voorzien van een nieuw plafondsysteem van maar liefst 17.000 m2 Het plafond van het nieuwe ... -
Krachtige software voor Gabriël
Schildersbedrijf Gabriël werkt al decennialang met de software van Softstar, die als zeer gebruiksvriendelijk wordt ervaren. ‘Wij kunnen lezen en ... -
Combinatie van PBM’s biedt beste bescherming
Lawaai, werken op hoogte, oogletsels, stof enz.: de arbeidsomstandigheden in de bouwsector zijn fysiek veeleisend en gaan gepaard met talrijke ...