Meer efficiency en één aanspreekpunt

#afbouw 17-06-2020
Meer efficiency en één aanspreekpunt

Schilders hebben behoefte aan een steeds breder pakket aan gereedschappen. Dankzij de overname van Endstra Deco door SiebenTools worden zij op hun wenken bediend.
Meer efficiency en één aanspreekpunt
Begin 2014 werd SiebenTools overgenomen door de huidige eigenaren Lorette Kersten en Jan de Vries. Volgens Kersten passen Endstra Deco en SiebenTools perfect bij elkaar wat betreft hun kernwaarden. “We zijn beide kleine familiebedrijven met een uitstekende naam in de bouw- en renovatiesector. Door de bundeling van krachten kunnen we verder investeren in voorraden en productontwikkeling en creëren we meer slagkracht. Dankzij de overname realiseren we een aanvullend assortiment, waarbij een gezonde kruisbestuiving ontstaat tussen beide ondernemingen.”

Integratie
Door de integratie van beide bedrijven kan er beter ingespeeld worden op de huidige ontwikkelingen in de schilderbranche, stelt Kersten. “Hoewel momenteel door de coronacrisis projecten versneld worden opgepakt, zzp’ers hebben gehamsterd en particulieren volop aan het klussen zijn, zou zonder dit alles de groei zijn afgenomen in de verfbranche. Onder meer omdat er minder wordt gebouwd en er steeds minder handjes beschikbaar zijn.
Maar door de bundeling van beide bedrijven blijven we wel groeien omdat we zien dat schilders van nu niet alleen kwasten, krabbers en rollers gebruiken, maar tegelijkertijd ook andere spullen zoals handgereedschappen. Hierdoor kunnen wij de wensen van de schilder van nu, alsmede die van de traditionele schilder, perfect bedienen met ons brede productassortiment.”

Nieuwe locatie
Endstra Deco en SiebenTools zullen vanaf de bouwvak opereren vanuit de locatie Amsterdam-Sloterdijk. Volgens Sales Manager Tony van der Waart is deze samenvoeging van de logistiek voor de klanten direct profijtvol, alle gewenste producten komen vanaf de bouwvak vanuit één locatie. Daarnaast zijn de commerciële teams samengevoegd, zodat er nu zes accountmanagers zijn die de klanten bezoeken en kunnen voorzien van advies. “Door de samenvoeging van teams kunnen we nu nog beter inspelen op de specifieke wensen en behoeftes van de klant. Deze persoonlijke contactmomenten en op maat adviezen vormen een belangrijke pijler voor zowel Endstra als SiebenTools,” aldus Van der Waart.
Ralf Pijnenburg

Meer efficiency en één aanspreekpunt